سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳

آشنایی با فارکس و بازار آن

آموزش و پیشنهاد بهترین شیوه و ابزارات ترید کردن

۴ بازديد
۰ ۰
فارکس(FOREX) در لغت از عبارت Foreign Exchange که به معنای تبادل ارزهای خارجی است تشکیل شده. در حقیقت شما می‌توانید در این بازار به داد و ستد انواع ارزهای خارجی نسبت به یکدیگر بپردازید. این تبادل ممکن است برای خریدوفروش کالا، خدمات شرکت‌ها و دولت‌ها، هزینه‌های سفر و خرید مسافران یا سرمایه ‌گذاری اشخاص و بنگاه‌ها در کشورها مورد استفاده قرار گیرد.
معاملات در فارکس همیشه به‌صورت جفت ارز است. یعنی وقتی شما در بازار فارکس ارزی را خریداری می‌کنید، در همان لحظه ارز دیگری را فروخته‌اید. پس به نوعی می‌توان درنظر گرفت که شما به اصطلاح همواره در حال آربیتراژ هستید و سرمایه شما در حال گردش است.
در بازار فارکس همان‌طور که گفته شد، ارزهای خارجی نسبت به یکدیگر معامله می‌شوند که به اصطلاح هر کدام را یک جفت‌ارز می‌نامند. به‌عنوان مثال: پوند انگستان نسبت به دلار آمریکا که با علامت اختصاری (GBP/USD) نمایش داده می‌شود. نرخ این جفت‌ارزها رابطه مستقیمی با وضعیت اقتصادی و سیاسی آن کشورها دارد. به همین ترتیب برای تحلیل حرکات قیمتی جفت ارزهای مختلف، در بازار فارکس مانند تمام بازارهای مالی دیگر، از تحلیل‌های بنیادی و تکنیکال استفاده می‌شود.
برای تحلیل یک جفت‌ارز نسبت به یکدیگر ابتدا باید بتوانیم درک کاملا شفافی از وضعیت اقتصادی و سیاسی و همچنین اتفاقات و اخبار مهم در جریان آن کشورها را داشته باشیم که بعضا هم کار کاملا تخصصی و پیچیده‌ای است.
به‌عنوان مثال از عوامل موثر اقتصادی بر تعیین نرخ می‌توان به بیاینه‌های پولی و بانکی کشور و تعیین نرخ بهره بانکی و رشد تولیدات کشور، نرخ بیکاری و تولید اشتغال و... همچنین از موارد سیاسی نیز به تنشهای سیاسی کشورها و جنگ و تحریم‌ها و رویدادهای مهم سیاسی و حتی توییت‌ها و نظرات شخصی رئیس جمهورها اشاره کرد.
به عبارتی دیگر شما باید قادر باشید تا همه عوامل مهم و تاثیرگذار در تعیین نرخ‌ها را شناسایی و به‌خوبی تحلیل کنید تا بتوانید تحلیل بنیادی صحیحی از اتفاقات و اخبار در حال اتفاق حول آن جفت‌ارز را داشته باشید. در خصوص تحلیل‌های تکنیکال نیز بعضا سرمایه‌گذاران تنها با در نظر گرفتن نمودارها و شناسایی الگوهای مختلف، بدون در نظر گرفتن اخبار و اتفاقات سیاسیِ در حال اتفاق، به معامله در فارکس می‌پردازند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در وی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.